sobota, 10 maja 2014

"Warto mieć Microsoft Office 365 Personal w domu"

Żyjemy w świecie nowoczesnych technologii, które stanowią doskonały przykład dysjunkcji w rozumieniu Appaduraia. Ich aspekty ekonomiczne, kulturowe i polityczne rozchodzą się, tworząc barwną paletę znaczeń. Badacz wyróżnił pięć elementów składających się na model globalnej dysjunkcji, z których każdy charakteryzuje się płynnością i nieregularnością. Składniki te przenikają się, tworząc globalną rzeczywistość, w której żyjemy. Pamiętać należy, iż niemożliwe jest umiejscowienie ich zarówno w czasie, jak i przestrzeni, gdyż ich istotną cechą jest niesytuowalność i niedookreśloność. Sprawia to, że składowe modelu dysjunkcji stanowią swego rodzaju „światy wyobrażone” przez co nawiązują do koncepcji Benedicta Andersona o „wspólnotach wyobrażonych”.


Fenomenem wpisującym się w model globalnej dysjunkcji Appaduraia jest powstanie i nieustanny rozwój pakietu Microsoft Office. Jako zestaw scalający narzędzia biurowe jest on niezbędnym elementem funkcjonalizującym przeciętny system operacyjny, natomiast mnogość znaczeń z niego wyrosłych przyprawia o zawrót głowy. Unaocznia to kampania reklamowa najnowszej wersji pakietu: Office 365 Personal. Złożyło się na nią kilka spotów prezentujących mobilność i ponadczasowość tego narzędzia. Śledząc je, z łatwością odnaleźć można w nich odniesienie do poszczególnych elementów modelu globalnej dysjunkcji. I tym samym na etnoobraz w reklamie składa się panorama ludzi, którym dedykowany jest pakiet biurowy. Są to studenci, którzy dzięki pakietowi pozostają ze sobą w stałym kontakcie, a ich praca naukowa staje się łatwiejsza, są to dzieciaki, którym Office przynieść może ogromną frajdę podczas chociażby nauki rysunku, są to osoby poszukujące pracy, którym pakiet ułatwia zaprojektowanie skutecznego CV. Słowem, całe spectrum grup społecznych i zawodowych, którym najnowszy produkt grupy Microsoft może się przydać.

Na medioobraz w reklamie składają się natomiast wszystkie elementy świadczące o tym, w jaki sposób dystrybuowane są informacje przez pakiet Office oraz za pomocą jakich nośników. W tym przypadku nośnikiem będzie płyta CD-ROM oraz oprogramowanie w tzw. chmurze, które pozwala na ciągłą aktualizację pakietu podczas dostępu do Internetu.

Krajobrazem technologicznym będą te elementy spotu wskazujące na innowacyjność wykorzystanych technologii przy produkcji pakietu oraz perfekcyjnie wykwalifikowany zespół specjalistów dbających o produkt i będących jego niezaprzeczalną wizytówką oraz gwarancją najwyższej jakości.

Jeśli chodzi o krajobraz finansowy, kryją się za nim wszelkie aspekty ekonomiczne wynikające z produkcji i użytkowania pakietu.


Ideoobraz – jako ostatni z elementów modelu globalnej dysjunkcji – związany jest z przekazywaniem przez produkt konkretnej ideologii. W tym przypadku będzie on wezwaniem do zakupu, za którym stoi wkroczenie do świata najnowocześniejszych technologii i wysokiej jakości, oraz akceptacją konsumpcjonizmu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz